Τετάρτη 3 Σεπτεμβρίου 2008

Ο Οργισμένος Βαλκάνιος

Φέτος το καλοκαίρι διάβασα 3 βιβλιαράκια.
Στην αρχή διάβασα 1 του Ξανθούλη.
Που μου είχε κάνει ωραία παρέα με τον ''Τούρκο στον Κήπο'' στο τρένο για Ιστανμπουλ.
Σκυλόβαρεθηκα. Απογοητεύτηκα.
Ρε, λες να φταίει το πολύ ίντερνετ σκεφτόμουνα ?
Μετά διάβασα ένα της Σωτηροπούλου.
Μια απο τα ίδια.
Ότι να΄ναι.
50 σελίδες για να μας πουν πως ήταν ένας κήπος στο εξοχικό.
Πολύ μπλά-μπλα και απο θέμα τίποτα.
Επαγγελματίες σε άσκηση ύφους και τεχνικής.
1 βιβλίο τον χρόνο να κυκλοφορεί την Άνοιξη,
να μας διαβάζουν οι μαμάδες το καλοκαίρι.
Σεβαστό, αλλά τέχνη δεν είναι....
Και μετά αρχίζω τον ''Οργισμένο Βαλκάνιο'' του αγαπημένου μου σκηνοθέτη του Νικολαίδη.
Και μένω μαλάκας. Τι να πεις. Πολύ cult, brutal , αντρικό και αυθεντικό απο την πρώτη σελίδα.
Το καταπίνεις σαν τζούρα απο τσιγάρο.
Νιώθεις σε κάθε λέξη πως ο συγγραφέας αυτό ήθελε να γράψει και αυτό έγραψε
και στα παπάρια του αν εσένα σου αρέσει και αν είσαι εκτός του target group του και σε χάσει απο πελάτη.
Και έτσι είναι πιο εύκολο να κάνεις τέχνη και όχι απλά ''να γράψεις ένα βιβλίο''.
Τα τελευταία χρόνια με τους πολλούς τίτλους και την άνθηση του βιβλίου,
το νόημα έχει χαθεί.
Καλό θα ήταν, να βλέπαμε πολλά βιβλία με την ''γλώσσα του δρόμου'' του Νικολαίδη.
Δεν λερώνει.....

20 σχόλια:

Σοφία είπε...

Τώρα αν σου πω ότι διαβάζω ένα βιβλίο με τίτλο "στο μεγάλο κρεβάτι της show biz" (της Κατερίνας Μανανεδάκη) το οποίο δεν ρουφιέται με τίποτα, χρειάζεται να διευκρινίσω τι εννοώ;

Hfaistiwnas είπε...

Διαβάζεις και εσύ;
Δεν τα ξέρω αυτά τα βιβλία, φέτος και το δικό μου καλοκαίρι γεμάτο βιβλία ήταν.. :)

Sophia Kollia είπε...

Καλημέρα,
εγώ διάβασα πάλι Το τρίτο στεφάνι του
Ταχτσή, το Ο Τζόνι και γώ, το ART OF WAR, και την Απολογία του Σωκράτη.
Κλασικά πράγματα, και πάντα επίκαιρα!

fpboy είπε...

σοφία - Το μεγάλο κρεβάτι της show-biz ? Ο τίτλος μου θύμισε το ''Μαμάδες Βορείων Προαστίων''!
Όχι, δεν χρειάζεται να διευκρινήσεις τίποτα!
Ο τίτλος τα λέει όλα! Μα όλα!

hfaistiwnas - Παλιά διάβαζα, τώρα δεν προλαβαίνω.4-5 βιβλιαράκια τοο χρόνο τα έχω πάντως.

sofia - Ωραίος ο Ταχτής, το art of war δεν το ξέρω, Sokrates ειχα διαβάσει πιο παλιά αλλά δεν με είχε ''κρατήσει''. Η Σώτη Τριανταφύλλου θα σου αρέσει εσένα...Έπεσα μέσα ?

Roadartist είπε...

Πολύ σωστός..
τον αυγουστο διάβασα καμιά δεκαριά βιβλία..Δε με κερδισαν ολα..αλλα καποια αρκετα..

Θεόδωρος Πασσαλίδης είπε...

Καλησπέρα,
πολύ διάβασμα έχει πέσει στην blogοσφαιρα βλέπω. Εχώ διαβάζω πάλι για τις επαναληπτικές εξετάσεις του Σεπτεμβρίου, γνωστική και εξελικτική ψυχολογία, τίποτα το ενδιαφέρον δηλαδή..

Φίλε ο "οργισμένος Βαλκάνιος" απο ποιες εκδόσεις κυκλοφορεί?

Ανώνυμος είπε...

Κοίτα να δεις τώρα. Ήθελα να σου αναφέρω το όνομα ενός συγγραφέα που είναι από τους αγαπημένους μου αλλά δεν μπορώ να το θυμηθώ. Το θέμα είναι πως είναι αληθινός, με προσωπική γλώσσα και πολύ σκληρή γλώσσα. Και επειδή και αυτός που λες είναι αυθεντικός θα πάω να τον αγοράσω.

Καλό μήνα φίλε φωτογράφε

fpboy είπε...

roadartist - 10 βιβλία ? δεν παίζεσαι! Αν βρήκες κανα αριστούργημα πλιζ γράψτο να το έχω υπόψη.

thodoras13 - Άντε καλή εξεταστική!
Ο οργισμένος βαλκάνιος που έχω εγώ είναι απο εκδόσεις Καστανιώτη!

island - αν τον θυμηθείς, πες τον, μπορεί να τον ξέρω!

gatti είπε...

Moυ έχουν πει κι άλλοι γι΄ αυτό το βιβλίο. Τώρα γράφεις κι εσύ ότι σου αρέσει. Μάλλον θα πρέπει να το διαβάσω.

Ταχυδρόμος! είπε...

Να διαβάσεις τότε (εαν δεν το έχεις κάνει) το "Μια στεκιά στο μάτι του Μοντεζούμα"..Καλημέρα!

ανονημως είπε...

Ρε φίλε, όλο αδερφίστικα βιβλία διαβάζεις!
Τι γκρινιάζεις μετά?

Ξανθούλη?
Δεν μας γαμάς?

Διάβασε και Κοέλιο να μάθεις τι κάνει το σύμπαν!

elf είπε...

Καλημέρα! Ο Ξανθούλης ήταν αγαπημένος μου όταν ξεκίνησε (Το καλοκαίρι που χάθηκε στον χειμώνα, Οικογένεια Μπες-Βγες κλπ) και τον εκτιμώ ακόμα για το ταλέντο του στον χειρισμό της γλώσσας, αλλά δεν μπορώ πια να τον διαβάσω. Τελείωσα το Του Φιδιού το Γάλα - δεν ξέρω αν μιλάς για το ίδιο - κι έμεινα με την εντύπωση που περιγράφεις: no story at all!
Τη Σωτηροπούλου, επίσης, δεν μπορώ να τη διαβάσω, με κουράζει ο ρυθμός και η θεματολογία της.
Του Νικολαϊδη είναι στα προσεχώς μου.

Γενικά, τώρα τελευταία, απογοητεύομαι από τα βιβλία που διαβάζω, ειδικά των σύγχρονων Ελλήνων. Μια ματαιοδοξία και μια βαρεμάρα που πλασάρονται από τους συγγραφείς ως λογοτεχνία.
Εγώ θέλω απλώς να διαβάσω μια καλή και δουλεμένη ιστορία κι αυτό είναι σπάνιο.

Νομίζω πως το πρόβλημα είναι αυτό που επισημαίνεις: αν επιλέξεις να ζεις από τη συγγραφή, μοιραία θα κάνεις εκπτώσεις στη δουλειά σου για να πληρώσεις το νοίκι σου.
Κι εκ των πραγμάτων θα παραμείνεις στα τετριμμένα και τα εύκολα. Δεν σου μένει χρόνος να σκεφτείς και τελικά να δημιουργήσεις.

Γι αυτό εγώ γράφω μια σελίδα τη βδομάδα. Όχι επειδή είμαι κοπρόσκυλο, απλά το σκέφτομαι πολύ!!!

fpboy είπε...

gatti - Μοιάζει με τις ταινίες του πάντως να ξέρεις.

ταχυδρόμος - Όχι δεν το έχω διαβάσει. Θα το έχω υποψην.
Αν και με βλέπω να διαβάω βιβλίο τα Χριστούγεννα πάλι!

ανώνυμος - Ξέρεις κανα καλό, ''αρσενικό'' βιβλίο ?

elf - ''Την εποχή των καφέδων'' διάβασα του Ξανθούλη.
Και ναι, καταλαβαίνω πως είναι να ζεις απο αυτό που σου αρέσει και τις εκπτώσεις που εμπεριέχει αυτή η απόφαση. ΄Μου λείπει να διάβάσω ένα βιβλίο και να ''τα σπάει '' όπως το ''Φτωχή μου Μάργκο'' της Τριανταφύλλου.

υ.γ- Μια σελίδα την βδομάδα!
Αντιεμπορική σε βρίσκω.

ΓΙΑΝΝΗΣ είπε...

Καλησπέρα φίλτατε
έχουν περάσει καμμιά εικοσαριά χρόνια καί ακόμα θυμάμαι τήν σκηνή μέ τό φλιπεράκι καί τήν machules,όμορφα χρόνια ότι καί νά πείς...
συνιστώ θερμά νά εντρυφήσετε καί στίς ταινίες τού,δυστυχώς, πρόωρα χαμένου κύριου Νικολαϊδη εκεί νά δείτε άποψη..
Καί προπαντώς συνεχίστε νά διαβάζετε κάτι καλό θά βγεί στό τέλος.
Αυτά είχα νά σάς πώ καί γράμματα γωρίζω.

zouri1 είπε...

σπανια να καταφερω να τελειωσω καποιο βιβλιο.Συνηθως το βαριεμαι.Μαλλον κανω λαθος επιλογες.

Βάσκες είπε...

Φίλε ακούγεται γαμώ.

Θα το πάρω οπωσδήποτε. Τι ωραίο πράγμα το διάβασμα ειδικά το καλοκαίρι.

Η αλήθεια είναι πως το μπλόγκινγκ δεν βοηθάει στο διάβασμα βιβλίων.

Αλλά είναι και αυτό διάβασμα με τον τρόπο του...

Ανώνυμος είπε...

δεν θα χαρακτηρίσω τον εαυτό μου μέγα φίλο του βιβλίου. Προσωπικά προτειμώ να διαβάζω ιστορία. πιστεύω πάντως ότι ό,τι κάνουμε πρέπει να το κάνουμε πρώτα για μας. το να κάνεις κάτι για το κέρδος δύσκολα έχει καλά αποτελέσματα. το να γράφεις ένα βιβλίο μόνο για να τιμήσεις το συμβόλαιο με την εταιρεία ..... Δεν ξέρω άλλωστε οι γνώμες είναι πολλές.

Σ΄ευχαριστώ για την επίσκεψη σου και τα καλά σου λόγια. Ειδικά αφού προέρχονται και από φωτογράφο.

KitsosMitsos είπε...

Δεν το είχα καν υπόψη μου το συγκεκριμένο. Αλλά μ'αρέσει που βλέπω πολύ κόσμο να διαβάζει!

vasikos metoxos είπε...

Ο Νικολαίδης ήταν σπουδαίος άνθρωπος.Και πάνω απ' όλα "μάγκας" μέχρι το τέλος.

Ανώνυμος είπε...

δεν ήξερα οτι έχει γράψει και βιβλία ο δικός σου. george